Jak wybrać regały do archiwum?

Dokumenty muszą być przechowywane w odpowiednich warunkach, ważne jest, aby zadbać o zorganizowaną przestrzeń, w której nie ulegną zgubieniu. Wiele firm decyduje się na wydzielenie osobnego pomieszczenia na archiwum. Aby zadbać o wysoki poziom funkcjonalności, warto kupić regały archiwalne. Na jakie modele warto postawić?
Jak Wybrać Regały Do Archiwum? zdjęcie nr 4
Spis treści

Na jakie regały do archiwum warto się zdecydować?

Na rynku dostępne jest wiele regałów, które pomogą w skutecznym przechowywaniu dokumentów. Wiele osób inwestuje w regały jezdne do archiwum. Jest to ergonomiczne rozwiązanie, ale trzeba liczyć się z dość wysokimi kosztami inwestycyjnymi. Jest to związane z koniecznością wykonania specjalistycznych szyn jezdnych na podłodze. Codzienna obsługa wiąże się z koniecznością przesuwania kolejnych segmentów, w celu odnalezienia konkretnych dokumentów.

Innym rozwiązaniem są wolnostojące, otwarte regały archiwalne wykonane z metalu. Z łatwością można dopasować je do pomieszczenia pod względem kształtu. Nie ma tutaj konieczności przesuwania konstrukcji, w celu odnalezienia dokumentów. Są one na wyciągnięcie ręki, po podejściu do konkretnego segmentu. Warto również dodać, że w takim wariancie regały archiwizacyjne dostępne są w znacznie niższej cenie niż warianty jezdne. Można wykorzystać je zarówno w mniejszych, jak i większych archiwach.

Przy okazji wymieniania regałów do archiwum, warto również wspomnieć o konstrukcjach drewnianych. To rozwiązanie nie należy jednak do najpraktyczniejszych. Półki wykonane z drewna są mniej wytrzymałe od metalowych, mogą odkształcać się pod wpływem wilgoci. Zazwyczaj ich zakup wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami, dlatego nie cieszą się zbyt dużą popularnością.

 

 

Jak Wybrać Regały Do Archiwum? zdjęcie nr 5

Regały archiwistyczne – zastosowanie

Regały archiwalne można zastosować wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność zgromadzenia w jednym miejscu, w sposób uporządkowany wszystkich dokumentów. Sprawdzają się więc w archiwach, urzędach, bibliotekach, biurach oraz innych instytucjach obsługujących dokumentację papierową.

Regały archiwizacyjne znajdują również zastosowanie w oddziałach prywatnych firm, w których codziennie tworzonych jest wiele nowych dokumentów związanych z obsługą klientów. Stanowią praktyczne wyposażenie biur księgowych, kancelarii notarialnych czy prawnych. Wykorzystać je można w mniejszych oraz większych pomieszczeniach.

Jakie zalety ma dobrze dobrany do potrzeb regał do archiwum?

Największą popularnością cieszą się regały metalowe do archiwum, dlatego to na ich podstawie warto przedstawić zalety tego rozwiązania. Przede wszystkim zapewniają dużą powierzchnię do składowania dokumentów, umożliwiają przechowywanie ciężkich teczek i segregatorów. Otwarte półki zapewniają łatwy i szybki dostęp do dokumentów. Na uwagę zasługuje również trwałość i wytrzymałość konstrukcji.

Regały archiwalne stacjonarne dostępne są w wielu różnych wariantach oraz kolorach, zapewniają stworzenie funkcjonalnej przestrzeni do przechowywania dokumentów. Można przymocować je do ściany, w celu ograniczenia przewrócenia się konstrukcji pod ciężarem segregatorów. Istnieje możliwość regulacji wysokości półek, co ułatwia umieszczenie teczek oraz segregatorów o różnych wysokościach.

 

Jak Wybrać Regały Do Archiwum? zdjęcie nr 6

Nowe czy używane regały metalowe do archiwum?

W związku z tym, że archiwum wykorzystywane jest przede wszystkim do przechowywania dokumentów, zwykle inwestorzy zastanawiają się, czy jest sens zakupu konstrukcji nowych. Czy nie wystarczą używane regały magazynowe do archiwum? Część osób nie chce przeznaczać na ich zakup zbyt dużych kwot.

Regały można oczywiście kupić z drugiej ręki, ale należy z tym uważać. Choć większość konstrukcji dostępnych jest w bardzo atrakcyjnej cenie, należy bardzo dokładnie sprawdzić sprzedawcę. Najbezpieczniejszą opcją jest zakup bezpośrednio od producenta. Nie pozwala on na wprowadzenie w obieg regału nieprzetestowanego. Zawsze konstrukcja przechodzi liczne testy oraz przeglądy, zanim ponownie trafi do klienta. Dzięki temu uniknąć można sytuacji, w której w archiwum znajduje się regał o pogorszonej nośności czy stabilności.

Jeżeli chodzi o regały przesuwne do archiwum, zwykle tworzone są na indywidualne zamówienie, w celu dobrego zagospodarowania przestrzeni. Tutaj zalecane jest wybranie wersji nowej. Szczególnie chodzi tu o bezawaryjność systemu jezdnego, który wyróżniać powinien się maksymalną trwałością. Oczywiście ich zakup wiąże się z nieco większymi kosztami, ale regały archiwalne jezdne posłużą przez lata. Szczególnie jeżeli zakup zostanie dokonany u renomowanego producenta.

Regały do archiwum jako niezbędne wyposażenie przestrzeni biurowych

Regał do archiwum powinien znaleźć się w każdym pomieszczeniu przeznaczonym do przechowywania dokumentów. Umożliwia ich posegregowanie. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na trwałość i wytrzymałość materiału, z jakiego został wykonany. Do najpopularniejszych rozwiązań zaliczyć można regały metalowe do archiwum. Część klientów decyduje się na regały jezdne do archiwum. Najważniejsze jest, aby regał gwarantował bezpieczne przechowywanie dokumentów i szybkie ich odnajdywanie.